GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

OPEL ASTRA K

1.0 TURBO / 3 CYL / 105 KM / 170 NM

13 LIP 23:00

 Generalnie Astra jak na silnik 1.0 jeździ tak dynamicznie nawet w trasie, że to aż trochę zaskakujące. Nie jest aż tak ekonomiczna jak Corsa, ale mimo to trudno o bardziej oszczędny hatchback tych gabarytów, czyli o długości 4,37 m, przy czym najnowszy Golf ma 4,25 m.

TEST

MITSUBUSHI ASX

INTENSE / 1.6 DID / 114 KM / 270 Nm / 4WD / 6MT

12 LIP 19:00

Jeżeli komputer spalania nie kłamie, ASX jest najlepszym nowym autem jakim jeździłem (a było ich jakieś 90 w ciągu ostatnich 2 lat), jeżeli chodzi o kompromis pomiędzy niedorzeczną dynamiką (no, jak na 114 KM), a równie niedorzecznym spalaniem – 3,6 litra w trasie.

TEST

LEXUS RC 200t

2.0 TURBO / 4 CYL / 245 KM / 350 Nm / RWD

19 CZE 11:20

Auto było dosłownie obłożone głośnikami Mark Levinson, których łącznie zamontowano aż 17! Nie znam się wprawdzie na markach audio, ale fakt że jakiś używany odtwarzacz CD tej firmy kosztuje na Allegro 12 999 zł rozbudziło we mnie pewne oczekiwania.

TEST

DS3 CHIC

1.2 TURBO / 3 CYL / 110 KM / 205 Nm / 6 AT

15 CZE 18:20

Odbierając kluczyki od 110-konnego, niebieskiego DS’a 3 miałem mieszane uczucia. Z jednej strony liczyłem na typowo francuskie dziwactwa we wnętrzu, z drugiej obawiałem się emocji porównywalnych do jazdy na ośle.

TEST

2016 HYUNDAI ELANTRA

1.6 CRDI / 136 KM / 260 Nm / 6MT / 93 400 ZŁ

11 CZE 18:40

Pierwsze wrażenia z krótkiej jazdy testowej są takie, że Elantra prowadzi się zaskakująco gładko. Zawieszenie radzi sobie z nierównościami dużo lepiej, niż spodziewałem się przed ruszeniem w trasę. Amortyzatory zestrojone są dość miękko, a ja właśnie tak lubię.

TEST

LEXUS DRIVING EMOTIONS 2016

CZYLI JAZDA 477 KONNYM GS-F PO TORZE POZNAŃ

7 MAJ 12:50

Zanim sam siadłem za kierownicą GS-F, z butów wyrwał mnie przejazd ze Stigiem, czyli z Benem Collinsem. Po części dlatego, że przez większość zakrętów Toru Poznań wolał jechać bokiem. A po części pewnie dlatego, że obejrzałem sporo odcinków Top Geara, widziałem też Quantum of Solace oraz Skyfall, byłem więc nieźle zestresowany faktem, że siedzę obok kogoś, kto brał w tym wszystkim udział.

TEST

HONDA CIVIC 5D

SPORT / 1.8 I-VTEC / 142 KM / 174 NM / 6MT

1 MAJ 15:00

Największą robotę w odświeżonym Civicu robią przednie i tylne LEDy. Są to idealnie równomiernie podświetlone krawędzie reflektorów, a nie jakieś 3 LEDy na krzyż wczepione na siłę w zderzak. I dlatego podczas gdy tył Civica 5D aka Hatchback przed liftingiem przypominał trochę tyłek pawiana, tył wersji po lifcie kojarzy mi się mocno Subaru STI, z tym że w jeszcze lepszym wydaniu.

TEST

VOLVO V40 CROSS COUNTRY

D2 2.0 DIESEL / 120 KM / 280 NM / 6 MANUAL / FWD

27 KWI 18:30

Volvo jest marką, która przechodzi obecnie rewolucyjne zmiany. Wymiana całej gamy modeli rozkręca się na całego. Po modelu XC90 przyszedł czas na S90 i V90, a w kolejce czeka już nowy XC60 itd. A co mają począć osoby, które szukają czegoś mniejszego? Tacy klienci skazani są na model V40, który jest już na rynku dobrych kilka lat.

TEST

MERCEDES GLE 350 D 4MATIC

3.0 V6 DIESEL / 249 KM / 620 NM / 9G-TRONIC / 2175 KG

27 KWI 13:30

Moje testowanie samochodów to popadanie ze skrajności w skrajność. Po miejskiej pchełce Hyundai i10 przyszło mi testować coś wprost przeciwnego. Jest wielki, jest ciężki, jest mocny, jest nowoczesny, jest wygodny, jest drogi, jest… nudny. Poznajcie Mercedesa GLE SUV w wersji 350d 4MATIC.

TEST

MERCEDES AMG C63 S

4.0 V8 BITURBO / 510 KM / 700 NM

20 KWI 20:05

C klasa AMG jeździ jeszcze lepiej niż wygląda... a wygląda fenomenalnie. Ja go pokochałem. Pokochałem za sylwetkę, za dźwięk, za to jak się pode mnie układa i jakim jest za*****tym kompanem do codziennej jazdy.

TEST

OPEL MOKKA

COSMO / 1.4 TURBO / 140 KM / 200 NM / 4X4

11 KWI 23:30

Do tej pory numerem jeden kategorii aut dla starych ludzi był dla mnie Nissan Qashqai. Noo... ewentualnie Pulsar. Doszedłem jednak do wniosku, że ten pierwszy jest odrobinę za duży, a ten drugi – zbyt niski. Po tygodniu obcowania z Oplem Mokka jestem pewien, że to właśnie on jest nowym numerem jeden mojego specyficznego rankingu.

TEST

HYUNDAI i30 TURBO

1.6 T-GDI / 186 KM / 265 NM

4 KWI 15:40

Hyundai i30 Turbo nie ma zbyt krzykliwego wizerunku. Jest raczej elegancki, a sportowe usposobienie zdradza tylko niepozorna czerwona listwa z przodu i podwójny wydech z tyłu. Nie jest to ekstremalny hothatch, który na nierównej ulicy pod domem złamie ci szyję.

TEST

RENAULT TWINGO BIZUU

0.9 TURBO / 90 KM / 135 NM / RWD

1 KWI 19:10

Przedstawiając same suche fakty, możemy odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z całkowicie innym autem, niż w rzeczywistości. Gdybym komuś z was powiedział, że będę testował samochód z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylna oś to czy pomyślelibyście o Twingo? Pierwsze wasze skojarzenia popłynęły by w stronę jakiejś sportowej fury o mocy przekraczającej 300 KM.

TEST

VOLKSWAGEN TOUAREG

3.0 V6 TDI / 262 KM / 580 NM

29 MAR 16:50

Jest jedna rzecz, w której Volkswagen Touareg bije Volvo XC90 na głowę. To 3 litrowy diesel V6 o mocy 262 KM i z momentem 580 Nm od 1750 obr./min. W nowym XC90 najmocniejszy diesel ma 4 cylindry, 2 litry pojemności, generuje 225 KM i 470 Nm, również od 1750 obr./min.

TEST

VOLVO XC90

T6 / AWD / 320 KM / 400 NM

25 MAR 19:00

Chińczycy uratowali tyłek Volvo, a Szwedzi ładnie się za ową pomoc odwdzięczają. XC90 jest świetne. Piękne i świeże z zewnątrz, przestronne i solidne w środku. Trochę tylko szkoda, że Szwedzi poddali się ekoterrorowi i nie oferują już XC90 z silnikiem V8.

TEST

RENAULT ESPACE

INITIALE PARIS / 1.6 DCI TWIN TURBO / 160 KM / 380 NM / EDC 6B

24 MAR 22:30

Renault Espace jest samochodem, którym jeździ się jak łodzią. I to nie jest obelga, ale pochwała charakterystyki zawieszenia. Daje nam to poczucie unoszenia się nad jezdnią. Wszelkie niedoskonałości nawierzchni są gdzieś tam pod nami.

TEST

HONDA CR-V

2.0 I-VTEC MT EXECUTIVE (4WD)

20 MAR 18:45

Tu siedzi taki silnik, jaki stereotypowo uchodzi za porządny i niezawodny. Nie ma turbiny, ma pojemność 2 litrów i jest zasilany benzyną. Rozwija 155 KM, czyli całkiem nieźle, oraz 195 Nm, czyli bardzo źle. Przed odebraniem CR-V pomyślałem tylko, że połączenie takich gabarytów i masy ponad 1500 kg spowoduje u mnie uwydatnienie wielu tików nerwowych podczas wyprzedzania ciężarówek.

TEST

HONDA JAZZ

1.3 IVTEC CVT ELEGANCE

11 MAR 20:00

Nawet w BMW 430d przy paru kawałkach z mojej playlisty, brzęczały tylne prawe drzwi, na których widniało logo Harman Kardon. W Jazzie z 6 głośnikami, firmy o prawdopodobnie dużo mniejszym znaczeniu, nic nie brzęczało. Wniosek z tego jest oczywisty. Miejska Honda Jazz za 70 000 zł jest lepsza od BMW serii 4 za ponad 361 000 zł.

TEST

BMW 430D

XDRIVE GRAN COUPÉ

10 MAR 19:50

Ten nudny diesel pali mniej niż 6 litrów, a do 100 km/h przyspiesza w... 5,3 sekundy! I jak do tej pory moim faworytem wśród automatycznych skrzyń biegów była przekładnia DSG koncernu VAG, po spotkaniu z BMW, DSG ląduje na pozycji drugiej.

TEST

MITSUBISHI OUTLANDER

2.2 DID / 150 KM / 4WD / 6AT

9 MAR 23:40

Mitsubishi Outlander jest całkiem ekonomiczny, solidny, a przy tym przestronny, komfortowy i dający duże poczucie bezpieczeństwa. To naprawdę ciekawa propozycja dla rodziny z dzieciakami, psem w bagażniku i rowerami na dachu.

TEST

OPEL CORSA OPC

207 KM I 280 NM

8 MAR 16:40

Jazda hot-hatchem jest jedną z przyjemniejszych rzeczy, jaką można robić, zaraz po spaniu i jedzeniu golonki. Masz od cholery mocy i odpowiednie zawieszenie. Auto jest krótkie, więc można wyprzedzać kolumnę samochodów po 1 aucie, mając pewność, że zawsze się zmieścisz.

TEST

AUDI SQ7

435 KM I 900 NM OD 1000 OBR./MIN!

6 MAR 19:30

Jeśli chciałbyś kupić Q7, ale w aktualnym katalogu nie znalazłeś wystarczająco mocnego motoru, do napędzania tego ważącego ponad 2 tony czołgu, z pomocą nadciąga SQ7.

RENAULT CLIO R.S.

220 EDC TROPHY

6 MAR 18:40

Clio RS Trophy jest tym dla dorosłego faceta, czym wycieczka do Disneylandu dla dziecka, albo weekend w SPA dla kobiety. Silnik zamontowany pod maską Clio, to jedna z mocniejszych propozycji w tej klasie aut. Czterocylindrowy motor o pojemności 1,6 litra generuje równe 220 KM i 280 Nm.

TEST

<<

>>