TEST

ZIEMOWIT ZIEMKIEWICZ

11 CZE 18:40

Hyundai
Elantra

1.6 CRDi / 136 KM / 260 Nm / 6MT / 93 400 zł

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Pierwsze wrażenia z krótkiej jazdy testowej są takie, że Elantra prowadzi się zaskakująco gładko. Zawieszenie radzi sobie z nierównościami dużo lepiej, niż spodziewałem się przed ruszeniem w trasę. Amortyzatory zestrojone są dość miękko, a ja właśnie tak lubię.

WSTĘP

<

<

WNĘTRZE

ZAWIESZENIE

SILNIK

PODSUMOWANIE

Rynek motoryzacyjny w Polsce wzbogacił się o nowy model Hyundaia. Mowa o Elantrze, która jest szlagierem sprzedaży Hyundaia na świecie, a w przeciągu 25 lat produkcji tego modelu sprzedano ponad 10 mln egzemplarzy. Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Poznaniu premierę miała szósta generacja Hyundaia Elantry, a ja miałem okazję się nim przejechać na pokazie dla dziennikarzy.

Samochód z zewnątrz prezentuje się bardzo dobrze. Obłe linie i nowoczesna linia sprawiają, że auto wyróżnia się dyskretną elegancją. Hyundai w modelu Elantra postawił na właściwości aerodynamiczne nadwozia, które maja za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić osiągi auta.

Nowy model urósł w porównaniu z poprzednikiem. Obecna generacja jest dłuższa o 20 mm i szersza o 25 mm od poprzednika. Hyundai chwali się, że nowa Elantra ma dużo sztywniejsze nadwozie. Powodem tej zmiany jest zastosowanie w konstrukcji nadwozia wysoko wytrzymałej stali, która zajmuje aż 53 procent ogółu.

Wnętrze Hyundaia Elantry już tak ciekawe nie jest. To co rzuca się w oczy w pierwszej kolejności to niewielki, acz dotykowy wyświetlacz na konsoli środkowej. W dzisiejszych czasach tak niewielki ekran jest już rzadkością i chyba najbardziej przygasza pierwsze, pozytywne wrażenie. Pozostałe elementy wyposażenia rozplanowane są ergonomicznie, a ich obsługa nie sprawia większej trudności. Jedyne co może martwić, to jakość tworzywa sztucznego użytego do wykończenia elementów deski rozdzielczej. Za to miejsca we wnętrzu jest pod dostatkiem. Osoby o wzroście 180 cm nie będą miały problemów z zajęciem wygodnej pozycji w kabinie. Hyundai Elantra może pochwalić się dużą przestrzenią bagażową. Kufer w koreańskim sedanie ma dokładnie 458 litrów.

Elantra prowadzi się zaskakująco gładko. Zawieszenie radzi sobie z nierównościami dużo lepiej, niż spodziewałem się przed ruszeniem w trasę. Amortyzatory zestrojone są dość miękko, a ja właśnie tak lubię. Trasa testowego przejazdu była różnorodna. Cześć drogi przebiegała po wiejskich drogach z masą zakrętów. Część trasy prowadziła po autostradzie. Na pustym odcinku autostrady postanowiłem sprawdzić jak Hyundai zachowuje się przy większych prędkościach. Po krótkiej próbie jazdy z prędkościami dozwolonymi tylko u naszych zachodnich sąsiadów stwierdzam, że Elantra bez problemu rozpędza się do prędkości 200 km/h. Przy tak ekstremalnych prędkościach nie zauważyłem żadnych niepożądanych objawów, poza tym że w środku zrobiło się głośno.

W Elantrze dostępne są tylko dwie jednostki napędowe. Pierwsza to 128 konny silnik benzynowy, druga to 136 konny Diesel. Oba motory można połączyć z przekładnią manualną lub ze skrzynią automatyczną. Ja do swojej dyspozycji miałem wersję Elantry ze 136 konnym Dieslem na pokładzie. Silnik sprzężony był z 6 biegowym manualem. Dzięki momentowi obrotowemu na poziomie 260 Nm jednostka dobrze radziła sobie z masą pojazdu. Miałem wrażenie, często spotykane właśnie w jednostkach wysokoprężnych, że przyspieszenie od zera do 100 km/h było dużo lepsze niż podaje producent (10,1 s.).

Ceny Hyundaia Elantry zaczynają się od 67 900 zł za wersję z silnikiem benzynowym. Za samochód z silnikiem Diesla trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Auto, którym jeździłem to już wydatek 93 400 zł. Za najbardziej doposażoną wersję Premium z dwusprzegłowym automatem trzeba zapłacić 105 900 zł. Najnowsza Elantra ma 4,57 m długości, 1,8 m szerokości i 1,45 m wysokości. Oznacza to, że konkurencją godną uwagi jest m.in. Volkswagen Jetta (4,64 m, od 71 390 zł do 108 190 zł) oraz Skoda Octavia (4,66 m, od 63 960 zł do 130 140 zł).

ZOBACZ TAKŻE