Piotr Lisowski

26 GRU 15:10

Mercedes-AMG GT R

najszybszym tylnonapędowym autem na Nürburgring!

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Tuż przed zimową przerwą nowy Mercedes-AMG GT R ustanowił najlepszy czas okrążenia Północnej Pętli toru Nürburgring w historii pomiarów. Szybszy jest tylko Nissan GT-R Nismo 2015, Lamborghini Aventador SV oraz Porsche 918 Spyder, ale wszystkie te auta mają już napęd na 4 koła.

Z wynikiem 7:10,9 min nowy model z rodziny topowych maszyn AMG okazał się szybszy od wszystkich dopuszczonych do ruchu sportowych aut, które testował magazyn. Legendarna Północna Pętla Nürburgringu, zwana też Zielonym Piekłem, uchodzi za najbardziej wymagający tor wyścigowy na świecie i stanowi najlepszy sprawdzian dla sportowych aut.

I właśnie tam Mercedes-AMG GT R spędził mnóstwo czasu, nim trafił do produkcji. Dynamikę jazdy zapewnia układ napędowy typu transaxle, jednostka V8 biturbo o mocy 585 KM, gruntownie zmodernizowane zawieszenie, skrętna tylna oś, specjalne ogumienie oraz lekka konstrukcja. Są też poszerzone przednie i tylne nadkola, które pozwoliły zwiększyć rozstaw kół dla jeszcze lepszej przyczepności i wyższych prędkości w zakrętach.

Serce nowego atlety z Affalterbach bije mocniej niż kiedykolwiek: 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo pod maską AMG GT R generuje moc 585 KM, o 75 KM wyższą niż w przypadku topowego dotąd modelu GT S. Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm jest dostępny w bardzo szerokim zakresie obrotów - od 1900 do 5500 obr./min.

Czterolitrowy motor AMG V8 korzysta ze sprawdzonego układu podwójnego turbodoładowania z turbosprężarkami zamontowanymi nie na zewnątrz, ale pomiędzy głowicami cylindrów. Taka konstrukcja pozwala zapewnić kompaktowe rozmiary silnika, turbosprężarki szybko reagują na obciążenie, a optymalny przepływ powietrza przez zlokalizowane w bliskiej odległości katalizatory pozwala obniżyć emisję spalin.

Wartości takie jak sprint do „setki” w ciągu 3,6 s i maksymalna prędkość 318 km/h, bez wątpienia przełożą się na doskonałe czasy okrążeń na torach wyścigowych. Ze stosunkiem masy do mocy własnej o wartości 2,66 kg na 1 KM Mercedes-AMG GT R zajmuje czołowe miejsce w swoim segmencie.

Koncepcja zamontowanego z przodu, cofniętego w stronę kabiny silnika i skrzyni biegów przy tylnej osi (tzw. układ transaxle), sprawdzona w „cywilnych” wydaniach AMG GT oraz AMG GT S, przekłada się też na korzystny rozkład mas (47,3% przypada na przód, 52,7% na tył).

Światowa premiera Mercedesa-AMG GT R odbyła się 24 czerwca 2016 roku na stoisku Mercedes-Benz World, na terenie jednego z najsłynniejszych brytyjskich torów wyścigowych - Brooklands. Model trafił do sprzedaży 21 listopada 2016 roku. W Europie jego dostawy rozpoczną się w marcu 2017 r.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków