Piotr Lisowski

Audi, BMW, Daimler, Ford i Porsche zbudują sieć ultra szybkich ładowarek w Europie!

Takiej współpracy jeszcze nie było. Ładowarki mają pasować do każdego auta. Producenci twierdzą, że docelowo ładowanie odbywać się będzie szybciej, niż klasyczne tankowanie. Ich maksymalna moc to 350 kW, podczas gdy Tesla Supercharger ma 145 kW, zaś CHAdeMO - 50 kW.

1 GRU 19:30

 

Audi, BMW, Daimler AG, Ford i Porsche planują zawiązanie joint venture, którego zadaniem będzie budowa przy ważnych europejskich autostradach sieci instalacji wysokich napięć umożliwiającej błyskawiczne ładowanie pojazdów elektrycznych.

Partnerzy podpisali w tym celu odpowiednie porozumienie. Chcą wspólnie, w krótkim czasie, wybudować dużą liczbę punktów ładowania i w ten sposób znacznie zwiększyć możliwość korzystania z pojazdów elektrycznych na długich odcinkach.

Planowana infrastruktura bardzo szybkiego ładowania o maksymalnej mocy 350 kW, umożliwi o wiele szybsze ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych niż ma to miejsce dziś. Budowa rozpocznie się w 2017 roku. W pierwszym etapie, planuje się uruchomienie ok. 400 stacji w całej Europie. Do roku 2020, klienci mają zyskać dostęp do tysięcy punktów ładowania wysokiej mocy.

Sieć ładowania ma bazować na standardzie Combined Charging System (CCS), tak by w przyszłości możliwe było szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 350 kW. Pojazdy dostosowane do tej mocy, byłyby ładowane w ułamku czasu potrzebnego dziś do tej operacji. Celem stworzenia sieci, jest możliwość ładowania wszystkich pojazdów wyposażonych w standard CCS, niezależnie od marki.

„Chcemy stworzyć sieć, dzięki której do doładowania pojazdu podczas długich podróży wystarczy czas potrzebny na wypicie kawy. Niezawodna oferta stacji szybkiego ładowania odgrywa kluczową rolę, aby klienci zdecydowali się na samochód elektryczny.” – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.

Partnerzy - założyciele: Grupa BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i Koncern Volkswagen, pragną mieć równy udział w joint venture. Inni producenci samochodów są mile widziani i także mogą uczestniczyć w inicjatywie na rzecz sieci ładowania.

Dla porównania ładowarki Tesla Supercharger oferują ładowanie z maksymalną mocą 120-145 kW. Aktualnie sieć amerykańskiego producenta to 751 stacji wyposażonych w 4749 punktów ładowania. W 2017 roku spodziewany jest też debiut uniwersalnego standardu CHAdeMO o maksymalnej mocy 150 KW.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków