LEXUS
LC 500

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Piotr Lisowski

17 GRU 15:15

Napęd przekazywany jest na tylne koła z wykorzystaniem 10 stopniowej skrzyni biegów, która ma zapewnić wciskające w fotel, liniowe przyspieszanie. Nie będzie to jednak czysto sportowy samochód, a auto o charakterze limuzyny, o czym świadczy masa własna przekraczająca 2 tony w przypadku hybrydy! LC 500 oraz LC 500h oficjalnie pojawią się w Polsce w połowie 2017 roku.

LC500h jest pierwszym modelem marki wyposażonym w wielostopniowy napęd hybrydowy, co ma pozwolić na znacznie lepsze przyspieszenie w całym zakresie prędkości obrotowych silnika spalinowego i bardziej bezpośrednią reakcję na zmiany położenia przepustnicy. Auto ma jednocześnie zachować klasyczną dla hybrydowych modeli cechę, jaką jest ekonomiczność pracy.

Pod maską hybrydy znajduje się 3,5-litrowy silnik V6 dysponujący mocą 299 KM i maksymalnym momentem obrotowym 348 Nm w pełnym zakresie prędkości, czyli już od chwili ruszenia! Silnik elektryczny generuje kolejne 179 KM oraz 300 Nm. Łączna moc napędu to 359 KM, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 5 sekund, tylko 0,3 sekundy wolniej od 477 konnego V8!

LC 500h jest wyposażony w akumulatory litowo-jonowe 20% mniejsze, niż akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe, stosowane w Lexusie LS. Mieszczą się między tylnym siedzeniem, a przestrzenią bagażową. Mimo że są mniejsze, to charakteryzują się większą gęstością strumienia mocy. 84 ogniwa wytwarzają napięcie 310,8 V.

Z kolei LC 500 bez litery "h" ma pod maską wolnossącą, 5-litrową, spalinową jednostkę V8 o mocy 477 KM (maksymalna prędkość obrotowa 7300 obr/min). Jest to unowocześniona wersja silnika pracującego według cyklu Atkinsona, który był stosowany w modelach GS F i RC F. Maksymalny moment obrotowy 540 Nm osiągany jest przy 4800 obr/min, co pozwala LC 500 rozpędzić się do 100 km/h w 4,7 sekundy. Moc dostarczana jest do kół tylnej osi. W tym przypadku można też rozkoszować się niepowtarzalnymi doznaniami akustycznymi, niedostępnymi w przypadku innego typu jednostek.

Jest to pierwszy przedstawiciel swojego segmentu z 10-przełożeniową, automatyczną skrzynią biegów Direct Shift, która ma zapewnić wciskające w fotel, liniowe przyspieszanie. W celu wyeliminowania wrażenia, że drugi i trzeci bieg są za długie dodano przełożenie pośrednie, a 10 bieg pozwala na jazdę z wysoką prędkością przy mniejszej prędkości obrotowej.

Konstruktorzy starali się, aby zarówno przy przyspieszaniu, jak i przy wytracaniu prędkości odgłosy generowane przez układ dolotowy oraz przednie i tylne odcinki układu wydechowego kreowały w kabinie efekt akustyczny niczym w sali koncertowej. M.in. dlatego w układzie wydechowym wprowadzono dodatkowe zewnętrzne zawory, które otwierają się i zamykają wraz z przepustnicą silnika.

LC ma rozstaw osi 2870 mm, krótkie zwisy nadwozia (930 mm przedni, 970 mm tylny) i szczególnie niską linią przodu. Całkowita długość nadwozia wynosi 4770 mm, szerokość 1920 mm, a wysokość 1345 mm. Auto nie należy do lekkich. W wersji LC 500, z 5 litrowym V8, masa własna wynosi 1935-1970 kg, zależnie od wyposażenia. Wersja hybrydowa, czyli LC 500h, przebija ten wynik - 1985-2020 kg!

LC oferowany jest z tarczami kół ze stopu aluminium: 20-calowymi odlewanymi (wyposażenie standardowe) bądź odkuwanymi o średnicy 20" lub 21" (wyposażenie opcjonalne). Dodatkowe kanały powietrzne w przednich i tylnych nadkolach poprawiają stateczność przy dużych prędkościach. Jest też tylny dyfuzor i aktywny tylny spojler, który automatycznie wysuwa się po przekroczeniu prędkości 80 km/h.

W przypadku nowego LC postąpiono zgodnie z tradycją i w ofercie znajdują się zestawy audio Mark Levinson wyposażone w podzespoły z najwyższej półki - linii Reference. Inżynierowie tej firmy przeprowadzili pomiary akustyczne, za pomocą 24 różnych mikrofonów, w różnych miejscach kabiny i w ten sposób uzyskali dane, które pomogły im przy dokładnym rozmieszczaniu 13 głośników.

“Dzięki temu zestaw audio potrafi sprawić, że kabina pasażerska wydaje się być większa niż jest w rzeczywistości, a słuchacz ma wrażenie, że znajduje się raczej w sali koncertowej a nie we wnętrzu pojazdu,” mówi główny inżynier LC Koji Sato. Wg zapewnień producenta Lexus LC pojawi się na polskim rynku w połowie przyszłego roku.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków