Rekord produkcji
Klasy G

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Piotr Lisowski

2 GRU 20:00

Linie produkcyjne Magna Steyr w Grazu w Austrii od początku roku opuściło już 20 tysięcy Mercedesów Klasy G. Po raz pierwszy w historii modelu tak dobry wynik uzyskano w ciągu niecałych 12 miesięcy. Wersja G 65 AMG ma pod maską silnik V12 o mocy 630 KM z momentem 1000 Nm. Auto jest wycenione w Polsce na 1 305 000 zł.

„Indywidualizacja i techniczna optymalizacja przyczyniły się do wielkiego sukcesu Klasy G. Jednocześnie nasza ikona off-roadu wciąż nie uznaje żadnych kompromisów, jeśli chodzi o jazdę w terenie” – mówi dr Gunnar Güthenke, szef grupy produktów off-roadowych w Mercedes-Benz. "Jestem bardzo zadowolony, a także dumny, że niektórzy pracownicy są z nami od chwili uruchomienia produkcji Klasy G około 37 lat temu”. - dodał.

Na zlecenie Mercedes-Benz, od 1979 r., legendarna Klasa G powstaje w zakładach Magna Steyr w Austrii. Niedawno pod maskę kultowej terenówki trafia nowa jednostka 4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Silnik wywodzi się z nowej generacji V-ósemek Mercedes-AMG, stosowanych już w modelach GT oraz C 63. Na użytek Klasy G został zmodyfikowany – w wersji G 500 dostarcza 422 KM oraz 610 Nm momentu obrotowego.

To między innymi zasługa dwóch turbosprężarek, które zamontowano nietypowo, bo między głowicami. Taka konfiguracja pozwala zachować kompaktowe wymiary jednostki.

Poza tym w ofercie dostępne są modele: G 350 d osiągający moc 245 KM i 600 Nm, AMG G 63 - 571 KM z maksymalnym momentem obrotowym o wartości 760 Nm oraz G 65 AMG, gdzie znajdziemy 12-cylindrowy silnik o mocy 630 KM. Ta wersja rozwija równie imponujące 1000 Nm momentu obrotowego!

Mercedes zapewnia, że ostatnia generacja Klasy G zachowała swoją tradycyjną, solidną konstrukcję z ramą drabinkową, która wg producenta mimo zwiększenia mocy nadal ma wysokie rezerwy wytrzymałości. Model niezmiennie legitymuje się też bezkonkurencyjnymi walorami terenowymi – wyposażono go w stały napęd 4x4, reduktor i trzy blokady dyferencjałów, włączane lub wyłączane na postoju lub podczas jazdy.

Dodatkowo, model G 500 może być opcjonalnie wyposażony w nowe zawieszenie o zmiennym stopniu tłumienia z dwoma trybami pracy: Comfort i Sport. W programie Sport zmniejsza ono typowe dla aut terenowych przechyły w zakrętach i łączy znacznie większą zwinność na asfalcie ze znakomitymi własnościami terenowymi.

Ceny auta startują w Polsce od 434 500 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję wyposażoną w silnik diesla o mocy 245 KM. G 500 to już wydatek 506 000 zł, zaś wersja G 500 4x4² - 1 082 000 zł. Jest jeszcze droższa odmiana modelu. To G 65 z V12 o mocy 630 KM wyceniony na 1 305 000 zł.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków