NOWA INSIGNIA

Piotr Lisowski

12 GRU 20:00

Rozstaw osi większy o 92 mm, rozstaw kół większy o 11 mm i 175 kg mniej. Pojawi się też 8 stopniowy automat, bezprzewodowe ładowanie smartfona, obsługa Android Auto i Apple CarPlay oraz druga generacja udanego systemu świateł adaptacyjnych LED IntelliLux. Nie zabraknie też systemu kamer 360°, czy zawieszenia z regulowaną twardością. Premiera - marzec 2017 r.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Oto Insignia Grand Sport. Następca udanej Insignii pierwszej generacji, Samochodu Roku 2009, sprzedanego dotychczas w liczbie ponad 900 000 egzemplarzy. Nowa wersja auta opiera się na zupełnie nowej architekturze. Mimo że długość pojazdu zwiększyła się minimalnie (4897 mm) w porównaniu z poprzednikiem, rozstaw osi wydłużono o 92 mm. Ponadto linia dachu znajduje się o 29 mm niżej, przednie i tylne zwisy rozsądnie skrócono, a rozstawy kół poszerzono o 11 mm.

Przekłada się to na znacznie przestronniejsze wnętrze, co odczują zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Nowa koncepcja nadwozia zapewniła dodatkowe 32 mm miejsca na wysokości ud, 25 mm na poziomie ramion i kolan oraz 8 mm więcej nad głową. Bagażnik o pojemności 490 litrów można powiększyć do 1450 litów. Pozycja fotela obniżona o 3 cm zapewnia bardziej intensywne i bezpośrednie wrażenia z jazdy.

Na uwagę zasługuje także najlepszy w tej klasie współczynnik oporu powietrza CD wynoszący zaledwie 0,26. Co ważne, zoptymalizowana konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu aż o 175 kg.

Wykorzystując doświadczenia z matrycowym systemem oświetlenia adaptacyjnego LED zastosowanym w Astrze, inżynierowie firmy Opel opracowali drugą generację systemu LED IntelliLux przeznaczoną do Insignii. Reflektory w tym samochodzie reagują szybciej, działają z większą precyzją i świecą z jeszcze większą mocą, dzięki czemu wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów.

Moduł świateł drogowych składa się teraz z 32 segmentów LED — to dwukrotnie więcej niż w Astrze — ułożonych w poziomie wzdłuż bardzo wąskich reflektorów Insignii. Umożliwia to bardziej precyzyjne dostosowanie kształtu wiązki światła do sytuacji na drodze oraz szybsze i bardziej płynne przechodzenie między poszczególnymi trybami świecenia.

Opel podkreśla, że w porównaniu z laserowymi światłami drogowymi jest to rozwiązanie bardziej przystępne cenowo, a także bardziej funkcjonalne, ponieważ reflektora punktowego można używać znacznie częściej. Warto odnotować nowo zaprojektowane centralne światło stop w technologii LED, które zintegrowane zostało z krawędzią dachu, co nadaje tyłowi bardziej nowoczesny charakter.

Jest też asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up, kamery obserwujące otoczenie pojazdu, zapewniające widok 360°, maty grzejne w przednich i tylnych fotelach czy podgrzewana szyba czołowa.

Kierowca będzie miał do dyspozycji także system ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu w promieniu do 20 metrów i 90 stopni. Funkcja ta jest przydatna w trakcie cofania na parkingu przy ograniczonej widoczności.

Nowa Insignia ma też zapewniać kompleksową łączność za pośrednictwem systemów multimedialnych IntelliLink z najnowszymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Oprócz integracji smartfona z systemem multimedialnym, można go teraz także ładować bezprzewodowo. Wraz z tym wprowadzona zostanie nowa usługa osobistego asystenta, w ramach której doradca OnStar będzie mógł np. pomóc w rezerwacji pokoju w wybranym hotelu.

Samochód, którego oficjalną premierę zaplanowano na przyszły rok, ma być dostępny z szeroką gamą turbodoładowanych silników. Niestety na obecną chwilę szczegółów brak. Nowością w ofercie będzie ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, którą ma wyróżniać komfort zmiany przełożeń. Początkowo będzie ona dostępna tylko w połączeniu z napędem na wszystkie koła.

Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy w tylnej osi, co wg producenta ma zapewnić znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża. Dzięki temu w trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy trafia do tylnego zewnętrznego koła, aby ograniczyć podsterowność i poprawić precyzję prowadzenia.

Udosokonalone adaptacyjne zawieszenie FlexRide dostosowuje charakterystykę amortyzatorów, układu kierowniczego, przepustnicy oraz punkty zmiany przełożenia (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) — niezależnie lub zgodnie z wybranym przez kierowcę trybem Standard, Sport lub Tour. Nowy flagowy model Opla będzie miał światową premierę na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2017 roku.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków