Dodge Challenger SRT Demon

Silnik V8 HEMI o pojemności 6.2 litra zamontowany pod maską nowego Challengera rozwija moc 840 KM oraz 1043 Nm momentu obrotowego! Oznacza to, że Demon jest najmocniejszym autem z V8 w historii - do 100 km/h rozpędza się w 2,3 s!

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Piotr Lisowski

12 KWI 20:25

Od teraz Charger i Challenger Hellcat o mocy 707 KM wyglądają trochę słabo. I choć Demon bazuje na Hellcacie, nie ograniczono się tylko do elektronicznego podniesienia mocy silnika. Pojawiło się 25 nowych usprawnień jednostki napędowej, włączając w to większą sprężarkę, tłoki, czy wtrysk paliwa.

Sprężarkę o pojemności 2,4 litra zastąpiono nową, o pojemności 2,7 litra pozwalającą rozkręcić silnik do 6500 obr./min, zamiast 6200 obr./min jak dotychczas. Wszystko dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania - z 11,6 do 14,5 psi. Challenger SRT Demon jest też fabrycznie przystosowany do paliwa 100+ oktanów. Z silnikiem współpracuje 8 stopniowy automat.

Takie osiągi pozwalają na przejechanie 1/4 mili w czasie 9,65 s, kończąc ten dystans z prędkością 225 km/h, co potwierdziło już amerykańskie stowarzyszenie NHRA. Przyspieszenie do 100 km/h (dokładnie do 60 mil, czyli 97 km/h) to także rekordowy temat. Wynik Demona to zaledwie 2,3 sekundy, pomimo że auto ma napędzone tylko oś tylną! Przekłada się to również na największe przeciążenie podczas przyspieszenia ze wszystkich samochodów - 1,8 g.

Ponadto każdy klient dostanie razem z autem koła do wyścigów do 1/4 mili. Znajdują się w bagażniku. Jest to też pierwszy seryjnie produkowany samochód, który potrafi zrobić wheelie, czyli unieść przednie koła przy starcie. Auto podczas testów przejechało tak 0,89 m ustanawiając tym samy nowy rekord Guinnessa.

Nadwozie Demona zostało poszerzone, m.in. by pomieścić ogromne opony Nitto NT05R o wymiarach 315/40R18. We wszystkim pomagają adaptacyjne amortyzatory Bilstein, które automatycznie stają się twardsze podczas intensywnych przyspieszeń.

Produkcja auta wystartuje tego lata. Zostanie ograniczona do 3300 egzemplarzy, z czego większość trafi do USA, a 300 egzemplarzy - do Kanady. Auto w salonach pojawi się podczas jesieni.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków