Piotr Lisowski

13 KWI 13:20

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Jeep Grand Cherokee Trackhawk

707 KM / 875 nm / 0-100 3,5 s

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 290 km/h! Pracujący pod maską silnik V8 ma pojemność 6.2 litra, jest też kompresor o pojemności 2.4 litra. Efekt to 707 KM oraz 875 Nm momentu obrotowego. Auto ma też specjalny tryb do jazdy na co dzień, który wyłącza pierwszy bieg, redukuje obroty do 4000 i w pełni aktywuje system kontroli trakcji.

Pod maską nowego Jeepa Grand Cherokee Trackhawk pracuje doładowany silnik V8 o pojemności 6.2 litra, mocy 707 KM, z momentem obrotowym 875 Nm, czyli coś co znamy z Chargera i Challengera z dopiskiem Hellcat. Żeliwny blok silnika ma płaszcze wodne pomiędzy cylindrami w celu optymalizacji chłodzenia. Wał korbowy wykonany został z kutej stali i jest tak mocny, że jest w stanie wytrzymać ciśnienia podczas spalania o wartości blisko 110 barów. Zamontowano też specjalnie dostrojony tłumik drgań wału korbowego, który przeszedł badania na rozerwanie przy 13 000 obr./min.

Chłodzone sodem zawory układu wydechowego mają głowice wykonane z stalowego stopu, które wytrzymują temperatury do 900 stopni Celsjusza. Z silnikiem współpracuje sprężarka o pojemności 2.4 litra, która jest wyposażona w chłodnice powietrza oraz wbudowany zawór w celu regulacji ciśnienia doładowania do maksymalnego poziomu 80 kPa (11,6 psi). Źródła powietrza zasilającego sprężarkę doładowującą znajdują się w dolnej części zderzaka, w miejscu światła przeciwmgielnego po stronie kierowcy.

Wzmocniony tylny wal napędowy jest połączony z nową, mocniejszą tylną osią. Moment obrotowy jest dostarczany na tylne koła za pomocą nowych ultrawytrzymałych półosi wykonanych ze stopionej próżniowo niskostopowej stali z ulepszonymi 8-kulowymi zewnętrznymi przegubami homokinetycznymi. Napędzane mogą być jednak wszystkie 4 koła, wszystko zależy od trybu jazdy jaki wybierzemy. 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite też została zmodyfikowana i umożliwia przenoszenie większego momentu obrotowego. Dzięki temu przyspieszenie 0-97 km/h (0-60 mph) zajmuje 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi aż 290 km/h!

Nowy układ hamulcowy Brembo wyposażony jest w największe standardowe przednie hamulce, jakie były dotąd oferowane w pojazdach marki Jeep. Z przodu zamontowano tarcze 400 mm z sześciotłokowymi zaciskami, zaś z tyłu zastosowano tarcze wentylowane 350 mm z czterotłokowymi zaciskami hamulcowymi. Dzięki temu droga hamowania Grand Cherokee Trackhawk jadącego z prędkością 97 km/h (60 mph) wynosi zaledwie 35 m.

Trackhawk jest też wyposażony w układ adaptacyjnego tłumienia Bilstein (ADS), zaś jego zawieszenie jest o 2,54 cm (1 cal) niższe niż w przypadku Grand Cherokee SRT i wyróżnia się za sprawą poszerzeń błotników w kolorze nadwozia, nakładkami na boczne progi oraz pokrywą silnika z podwójnymi ekstraktorami ciepła. Nowy Jeep Grand Cherokee może też ciągnąć przyczepę o masie 3266 kg.

Samochód wyposażony został także w tryb Valet pozwalający na ograniczenie mocy silnika. Kierowcy mogą go aktywować lub dezaktywować wykorzystując do tego celu czterocyfrowy kod PIN. Jego włączenie powoduje zmianę mapowania silnika, redukcję mocy oraz momentu obrotowego, zaś obroty ograniczone są do 4000 obr./min. Uruchamiana jest też blokada dostępu przełożenia do pierwszego biegu, a łopatki przy kierownicy przestają działać. Nie można też skorzystać z systemu kontroli startu Launch Control, zaś elektroniczny system kontroli stabilizacji (ESC) staje się w pełni aktywny.

Wnętrze pojazdu wyposażono w 7-calowy wyświetlacz z informacjami dla kierowcy (DID) w zestawie wskaźników, w którego środkowej części umieszczono obrotomierz. Po lewej stronie zestawu wskaźników znajduje się prędkościomierz obejmujący zakres prędkości do 320 km/h. W środkowej części panelu wskaźników znajduje się 8,4-calowy ekran dotykowy systemu Uconnect, który obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto. Umożliwia on bezproblemową integrację z iPhonem przez ekran dotykowy i przyciski sterowania oraz dodatkowo poprzez system Siri. Android Auto obejmuje swym zakresem mapy Google Maps, gdzie informacje o ruchu drogowym podawane są w czasie rzeczywistym. Można też z jego pomocą zadać dowolne pytanie w wyszukiwarce Google.

W ofercie dostępne są dwa systemy audio do wyboru, w tym wysokiej klasy 825-watowy system nagłośnienia Harman Kardon z 19 głośnikami i 2 subwooferami. Dla zapewnienia ciszy w kabinie Jeep wyposażył ten model w system aktywnego tłumienia hałasu - Active Noise Cancellation. Opcjonalnie jest także 2-panelowy panoramiczny dach. Grand Cherokee Trackhawk 2018 pojawi się w salonach Jeepa w ostatnim kwartale 2017 roku.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków