już w polskich salonach, a ceny startują od 127 690 zł

Volkswagen Arteon

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Piotr Lisowski

14 KWI 14:30

Najwięcej trzeba zapłacić za benzynową wersję o mocy 280 KM z napędem na 4 koła i w wyposażeniu R-Line - 205 290 zł. 240 konny TDI Bu-Turbo w tym wyposażeniu jest niewiele tańszy, kosztuje 200 490 zł. Jednak nawet wtedy dopłaty wymagają m.in. reflektory LED, system bezkluczykowy, nawigacja, kamery 360 stopni, elektroniczny wyświetlacz zamiast klasycznych wskaźników - Active Info Display, dach panoramiczny, automatyczne światła drogowe, fotele z masażem, dodatkowe poduszki z tyłu, autoalarm, ogrzewanie postojowe, lepsze audio, jeszcze lepsza nawigacja, wyświetlacz HUD, zawieszenie adaptacyjne, skóra Nappa, lakier metalizowany...

Jeżeli nowy Passat B8 wydaje ci się trochę nudny i zachowawczy, może coś w tym być, bo Volkswagen trzymał w ofercie miejsce dla nowego modelu - Arteon. Pięciomiejscowy sedan, a raczej Gran Turismo jak twierdzi producent, został zaprojektowany dla tych, którzy poszukują praktycznego auta o sportowej sylwetce. Ma być to taki Passat CC, ale w wydaniu klasy premium.

Długość nadwozia Arteona wynosi 4862 mm, szerokość - 1871 mm, wysokość natomiast - 1427 mm. Oznacza to, że auto jest niecałe 10 cm dłuższe od Passata B8, 4 cm szersze i 3 cm niższe. Do najważniejszych elementów stylistycznych Arteona należy opracowana od podstaw przednia część nadwozia, w tym seryjne reflektory wykonane w technologii LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej.

Arteona można wyposażyć w jeden z sześciu wydajnych silników o mocy od 150 KM do 280 KM oraz napęd na przednią oś lub na cztery koła. Najmocniejszy silnik TSI rozwija moc 280 KM, a najmocniejszy TDI - 240 KM. Każdy silnik Arteona może współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. W wypadku aut z jednostkami napędowymi TSI dwusprzęgłowa przekładnia znajduje się w wyposażeniu seryjnym od wersji z silnikami o mocy od 190 KM wzwyż.

Volkswagen zapewnia, że auto ma bardzo dużą ilość miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu oraz bagażnik o pojemności od 563 l do aż 1557 litrów. Samochód wyposażono także w cyfrowe wskaźniki i nowoczesny sposób obsługi. Jest też wyświetlacz head-up oraz nowy system multimedialny „Discover Pro” z 9,2-calowym szklanym ekranem i systemem obsługi przy pomocy gestów, a także aktywny tempomat (ACC) nowej generacji, który uwzględnia dane z komunikatów drogowych oraz ograniczenia prędkości i automatycznie dopasowuje do nich prędkość jazdy.

Na liście wyposażenia znajdują się także dynamiczne reflektory skrętne, które dzięki danym z GPS oraz pochodzącym z nawigacji z wyprzedzeniem „wiedzą” kiedy auto znajdzie się w zakręcie i uruchamiają funkcję doświetlania jeszcze zanim kierowca wjedzie w łuk drogi. Jest też system Emergency Assist drugiej generacji. Dzięki niemu gdy kierowca, np. z powodu zasłabnięcia, przestanie kontrolować pojazd, system nie tylko uruchomi hamowanie oraz skieruje Arteona na skrajny prawy pas jezdni, jeśli okaże się on w danej chwili wolny.

Volkswagen przekonuje, że jedną z licznych zalet Arteona są także bardzo niskie koszty eksploatacji. Pierwszy przegląd serwisowy producent przewiduje dopiero po trzech latach użytkowania lub po przebiegu 60 000 km. Wymiana oleju powinna się odbyć po dwóch latach lub po przebiegu 30.000 km, zaś olej w skrzyni biegów w ogóle nie podlega wymianie. Ceny Arteona rozpoczynają się od 127 690 zł za wersję z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków