Piotr Lisowski

12 LIP 14:44

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Najlepiej sprzedający się crossover
w Europie został poddany modernizacji

Nissan Qashqai

Zmiany dotyczą czterech obszarów: stylistyka nadwozia, wykończenie wnętrza, lepsze właściwości jezdne oraz nowe technologie mobilne Nissana, poprawiające komfort i pewność prowadzenia. Niektóre technologie są w tym modelu nowością, a inne zmodernizowano, wprowadzając nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa. Poza tym Qashqai po zmianach wydłużył się o 17 mm, z 4377 do 4394 mm. Szerokość (1806 mm) i wysokość (1595 mm) pozostały bez zmian.

Producent podkreśla, że kiedy Qashqai debiutował w 2007 roku, był pionierem chwalonym między innymi za pewność prowadzenia. Dzięki udoskonaleniom, których nie widać gołym okiem, właściwości jezdne nowego Nissana Qashqai mają być teraz jeszcze bardziej dopracowane. M.in. dzięki temu kompaktowy crossover nawet dziś — gdy na rynku jest już łącznie ponad 20 konkurencyjnych modeli — pozostaje wzorem w swojej klasie z niedoścignionym udziałem w rynku wynoszącym 10,3%. W 83‑letniej historii Nissana to właśnie Qashqai jest modelem odnoszącym największe sukcesy w Europie. Od czasu premiery pierwszej generacji w 2007 roku sprzedał się w liczbie około 2,3 miliona egzemplarzy.

Kolejną nowością jest piąty poziom wyposażenia, Tekna+, który plasuje się powyżej oferowanych dotychczas wersji Visia, Acenta, N‑Connecta i Tekna. Nowa flagowa wersja jest adresowana do nabywców zainteresowanych modelem Qashqai z możliwie najbogatszym wyposażeniem. Fotele są wykończone miękką skórą nappa w najlepszym gatunku, z eleganckim pikowaniem w środkowej części — rozwiązanie to zastosowano po raz pierwszy w Nissanie przeznaczonym na rynek europejski. W fotelu kierowcy zastosowano też pneumatyczne podparcie kręgów lędźwiowych, sterowane w czterech kierunkach. Wyposażeniem standardowym w wersji Tekna+ jest nowy, ośmiogłośnikowy system audio BOSE Premium.

System dostarczony przez firmę BOSE obejmuje dwa 25‑milimetrowe głośniki wysokotonowe w podszybiu, 165‑milimetrowe głośniki niskotonowe w przednich drzwiach oraz dwa głośniki średniopasmowe o średnicy 130 mm w tylnych drzwiach. Kolejne dwa głośniki niskotonowe o średnicy 115 mm umieszczono w specjalnej obudowie o pojemności 7,7 litra zamontowanej we wnęce koła zapasowego. Cyfrowy wzmacniacz BOSE z ośmiokanałowym equalizerem i modułem cyfrowej obróbki sygnału umieszczono pod fotelem pasażera. Klienci otrzymują więc najlepsze nagłośnienie, jakie firma Nissan oferowała dotychczas w samochodzie przeznaczonym na rynek europejski.

Efekt modernizacji modelu Qashqai jest też widoczny w kabinie. Zwiększyła się jakość i dopracowanie szczegółów. Pierwszym elementem, który zauważa się wsiadając do samochodu, jest nowa kierownica. Centralna część kierownicy jest mniejsza niż dotychczas, a trzy ramiona są węższe. Kratki nawiewów i wewnętrzne klamki zostały wykonane z lepszych gatunkowo i przyjemniejszych w dotyku materiałów, a centralny podłokietnik między przednimi fotelami (od wersji Acenta wzwyż) ozdobiono eleganckimi przeszyciami. Funkcja automatycznego opuszczenia szyby jednym naciśnięciem przycisku jest teraz dostępna we wszystkich czterech drzwiach i stanowi standard w każdej wersji wyposażenia.

W wersjach z reflektorami w technologii LED światła do jazdy dziennej z motywem bumerangu także są nowe i mają postać listwy umieszczonej w górnej części klosza. Światła mijania mają teraz funkcję sterowania adaptacyjnego (AFS). Dostosowuje ona dynamicznie wiązkę światła w czasie pokonywania zakrętu w zależności od prędkości pojazdu i kąta obrotu kierownicy. W chromowanej obwódce kraty wlotu powietrza osadzono niemal niewidoczną — dzięki innowacyjnej konstrukcji — przednią kamerę, która dostarcza część obrazu dla ułatwiającego parkowanie inteligentnego systemu kamer 360°.

W IV kwartale roku 2017 Nissan wprowadzi system ProPILOT. To pierwszy etap na drodze marki ku technologii autonomicznej jazdy. Będzie on kontrolował pracę układu kierowniczego, przyspieszenie i hamowanie na jednym pasie autostrady zarówno przy dużym natężeniu ruchu, jak i w czasie szybkiej jazdy. Więcej szczegółów na temat systemu ProPILOT zostanie podanych w terminie bliższym premiery rynkowej tego rozwiązania.

W nowym kompaktowym crossoverze zachowano dotychczasową ofertę silnikową. Klienci mają do wyboru dwa silniki benzynowe: 1.2 DIG-T 115 KM i 1.6 DIG-T 163 KM oraz dwa wysokoprężne: 1.5 dCi 110 KM i 1.6 dCi 130 KM, sześciobiegową przekładnię manualną lub przekładnię automatyczną Xtronic oraz dwa rodzaje napędu — na jedną lub obie osie.

W podstawowej wersji Visia wyposażenie obejmuje między innymi 6 poduszek powietrznych, system wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold (w wersjach z manualną skrzynią biegów), tempomat i ogranicznik prędkości, światła do jazdy dziennej w technologii LED, lusterka zewnętrzne regulowane i podgrzewane elektrycznie, manualną klimatyzację, system audio z 4 głośnikami, złączem USB i Bluetooth oraz system Stop/Start. Ceny modelu w tej wersji rozpoczynają się od 79 750 zł.

Wyposażenie poziomu Acenta obejmuje dwustrefową, automatyczną klimatyzację, automatycznie składane lusterka, przednie lampy przeciwmgłowe, przednie i tylne czujniki parkowania, system audio z 6 głośnikami oraz 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich. Podstawowa cena modelu w tej wersji to 87 850 zł.

W wersji N-Connecta, której ceny rozpoczynają się od 98 450 zł, wyposażenie poszerzono między innymi o system kamer 360°, system inteligentnego kluczyka, pakiet bezpieczeństwa, 18-calowe felgi, relingi dachowe, multimedialny system NissanConnect, antenę w kształcie płetwy rekina oraz zupełnie nowe, jednobryłowe fotele przednie.

Tekna w wyposażeniu standardowym oferuje z kolei 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich, nowe adaptacyjne reflektory w technologii Full LED z funkcją doświetlania zakrętów, pakiet bezpieczeństwa Safety Shield Plus (ostrzeganie o pojeździe w martwym polu, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, inteligentny asystent parkowania, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu), podgrzewane przednie siedzenia oraz nowe, jednobryłowe fotele przednie częściowo pokryte skórą (fotel kierowcy dodatkowo sterowany elektrycznie). Za tak wyposażonego Nissana Qashqai z benzynowym silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM trzeba zapłacić 107 450 zł. Wraz z modernizacją modelu do gamy została wprowadzona najwyższa wersja wyposażenia – Tekna+. Ceny modelu w tej wersji rozpoczynają się od 118 850 zł.

Qashqai nadal będzie produkowany w najnowocześniejszych zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii, które są jedną z najwydajniejszych fabryk samochodowych w Europie. Sieć autoryzowanych dealerów Nissana w Polsce właśnie rozpoczęła przyjmowanie zamówień na nowego Nissana Qashqai. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na przełomie lipca i sierpnia.

Ceny odświeżonego Nissana Qashqai startują w Polsce od 79 750 zł. W IV kwartale roku 2017 Nissan wprowadzi system ProPILOT w nowym Nissanie Qashqai. Będzie on kontrolował pracę układu kierowniczego, przyspieszenie i hamowanie na jednym pasie autostrady zarówno przy dużym natężeniu ruchu, jak i w czasie szybkiej jazdy.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków