Piotr Lisowski

15 LIS 16:40

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

NOWY Citroën C-Elysée

C-Elysée to całkiem duży sedan (ponad 4,4 m) za w miarę przyzwoite pieniądze - ceny startują aktualnie od 39 990 zł. Kompaktowy z zewnątrz, oferuje na tylnych siedzeniach przestrzeń godną pojazdów o większych gabarytach oraz duży bagażnik o pojemności 506 l.

Od chwili rozpoczęcia produkcji na świecie sprzedano ponad 400 tys. samochodów C-Elysée. W 2015 roku sprzedaż wyniosła 117 tys., w tym prawie 90 tys. sprzedano w Chinach. C-Elysée, którego mieliśmy okazję testować był zaskakująco komfortowy, zwłaszcza w odniesieniu do pracy zwieszenia. Producent deklaruje, że nowa wersja jest pod tym względem jeszcze lepsza.

Jego stylistyka uległa ewolucji. Pojawił się nowy przód, tylne światła z efektem 3D, nowe obręcze kół oraz dwa nowe lakiery nadwozia. Zmodyfikowana osłona chłodnicy i chromowane logo teraz rozciągają się i wtapiają w linię reflektorów, które zostały całkowicie przeprojektowane. W powiększone klosze wbudowano dwa chromowane stożki, zaś zachowanie ciągłości pomiędzy osłoną chłodnicy i reflektorami poszerza optycznie nadwozie.

Pojawił się też nowy, charakterystyczny układ świateł z modułami LED umieszczonymi nad światłami przeciwmgielnymi. Tylne światła z efektem 3D nowego C-Elysée mają układ charakterystyczny dla marki Citroën. One również powiększają optycznie pojazd.

Koła o średnicy 16” dostępne są w dwóch wersjach: obręcze stalowe z dwukolorowymi kołpakami z efektem „3D”, bądź też diamentowane obręcze ze stopu metali lekkich „San Diego”. Wprowadzone zostały dwa nowe kolory nadwozia: Lazuli Blue zastępujący kolor Bleu Teles, oraz Gris Acier, który zastąpi Gris Aluminium.

Kształt deski rozdzielczej został zmieniony, by kierować wzrok na 7” dotykowy tablet. Jednocześnie nowa grafika tablicy zegarów zwiększyła jej przejrzystość. Jego obsługa jest teraz bardziej płynna i bardziej responsywna, dzięki zastosowaniu ekranu pojemnościowego.

W wersji z najbogatszym wyposażeniem, między dwoma zegarami umieszczony został nowy wyświetlacz graficzny z białymi znakami przekazujący informacje z jazdy. Deska rozdzielcza wewnątrz wykończona została listwą dekoracyjną po stronie pasażera, zaś jej wygląd zależy od poziomu wykończenia.

Poza tym auto zostało wyposażone w technologie Citroën Connect Radio z możliwością odsłuchiwania muzyki ze smartfonu i korzystania z aplikacji zainstalowanych w telefonie dzięki funkcji Mirror Screen (Android Auto lub Apple CarPlay). Aktualizacja map i oprogramowania odbywa się za pomocą pamięci USB.

W zależności od regionu sprzedaży, zapewnia dostęp do nowych usług mobilnych. Pojawiły się propozycje tras alternatywnych TomTom obejmujące informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Jest też wyświetlanie lokalnych prognoz pogody, lokalizacji parkingów, stacji benzynowych wraz z cenami paliw oraz wyszukiwanie lokalnych punktów POI w Internecie,

Gama silników nie zmieni się. Oferta jednostek benzynowych złożona będzie z wersji 1.2 PureTech 82 KM z manualną skrzynią biegów lub 1.6 VTi 115 KM z manualną lub 6-stopniową automatyczną przekładnią EAT6. Wersje z silnikiem wysokoprężnym będą proponowane z silnikami 1.6 HDi 92 KM lub 1.6 BlueHDi 100 KM.

Sprzedaż nowego C-Elysée, produkowanego w Vigo w Hiszpanii, zostanie uruchomiona w pierwszym kwartale 2017 roku. Podobne zmiany zostaną wprowadzone w wersji na rynek chiński produkowanej obecnie w Wuhan.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków