Nowe Audi
A5 i S5 Coupé
z silnikami o mocach do 354 KM i 500 Nm!

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Piotr Lisowski

22 LIS 12:55

Do samochodu dostęp uzyskać można za pomocą smartwatcha, smartfona, czy nawet telewizora. W ten sposób możemy zamknąć, bądź otworzyć auto i sprawdzimy jego lokalizację. A5 Coupé może być też wyposażone w tzw. virtual cockpit z wyświetlaczem 12,3" o rozdzielczości 1440 x 540 pixeli oraz kolejny ekran - 8,3". Najmocniejsza odmiana - S5 - do 100 km/h rozpędza się w 4,7 sekundy.

Po dziewięciu latach nadszedł czas na pokazanie kolejnej generacji Audi A5. Pod „skórą” nowej wersji znajdziemy zupełnie przeprojektowane podwozie, mocne jednostki napędowe o mocach do 354 KM oraz wiele systemów wsparcia kierowcy.

Z zewnątrz w oczy rzucają się proporcje z długą maską silnika, zwiększonym rozstawem osi i krótkimi zwisami, zaś osłona chłodnicy jest wyraźnie bardziej płaska i szersza niż u poprzednika. Ma to podkreślać sportowego ducha nowego A5 Coupé. Są też diodowe światła tylne i opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix z dość efektownym, zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

Jednostki napędowe

Na początek nowe Audi A5 Coupé będzie wyposażane w jeden z sześciu silników, wśród których znajdują się 3 jednostki TFSI i 3 jednostki TDI. Ich moc wzrosła i mieści się teraz w przedziale od 150 KM do 286 KM. Producent chwali się, że w porównaniu do modelu poprzedniego moc zwiększyła się do 17 procent, a spalanie spadło do 22 procent.

Pod maską S5 znajdziemy nową jednostkę napędową 3.0 TFSI. Turbodoładowany silnik V6 wyróżnia się się sportowymi osiągami, ale też wysoką efektywnością. Wg danych producenta ta odmiana zadowala się zużyciem 7,3 litra paliwa na 100 km. Ważniejsze jednak, że z pojemności 2995 cm3, sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 354 KM, o 20 KM większą, niż wcześniejsza wersja modelu. Dzięki temu rozpędzenie S5 Coupé do 100 km/h zajmuje tylko 4,7 sekundy.

Układ przeniesienia napędu

Do każdego silnika dopasowano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Manualna skrzynia biegów i 7-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, występują w połączeniu z silnikami czterocylindrowymi oraz z jednostką 3.0 TDI o mocy 218 KM. Zarówno z napędem na przednią oś, jak i z napędem na wszystkie koła.

8-biegowa, automatyczna przekładnia tiptronic zarezerwowana jest dla topowej wersji silnika wysokoprężnego o mocy 286 KM oraz dla silnika modelu S5. Obu tym jednostkom towarzyszy standardowo stały napęd na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

Podwozie

Nowe podwozie ma zagwarantować optymalny komfort oraz świetne prowadzenie. producent podkreśla, że dzięki niemu A5 równie dobrze radzi sobie na wąskich, krętych drogach górskich, co na autostradzie. Opcjonalnie Audi oferuje podwozie z układem kontroli zawieszenia zintegrowanym z systemem wyboru dynamiki jazdy - drive select.

Nowym rozwiązaniem jest elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Jego efektywne działanie zależy od prędkości w danej chwili i zapewnia precyzyjną odpowiedź zwrotną. Opcjonalnie w nowym A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu koła kierownicy.

Karoseria

Inżynierowie zredukowali wagę auta aż o 60 kg, a dzięki zastosowanej koncepcji lekkiej konstrukcji, karoseria należy do najlżejszych wśród konkurentów w tej klasie. Ponadto współczynnik oporu powietrza cw 0,25 pozwala A5 Coupé plasować się na czele całego segmentu pod względem aerodynamiki.

Wnętrze

Zwiększone wymiary i rozstaw osi przekładają się na wielkość wnętrza pojazdu. Wydłużyło się ono o 17 mm. Jest więcej przestrzeni w strefie ramion, większa swoboda w strefie głowy i kolan. Wysokiej jakości materiały w najróżniejszych kolorach mają podkreślać, że ten model klasy średniej należy do segmentu premium. Na życzenie, wnętrze rozświetlić może system oświetlenia Ambiente, w którym natężenie i barwa światła regulowane są w 30(!) różnych odcieniach. Również jeżeli rozpatrujemy aeroakustykę, nowe Audi A5 Coupé ustanawia nowe standardy w tym segmencie aut. Producent twierdzi, że komfort akustyczny jest w nim prawie taki, jak w modelach klasy wyższej.

Bagażnik ma 465 litrów, czyli o dziesięć litrów więcej niż u poprzednika. Tylne siedzenie może być dzielone w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku, można je łatwo składać i rozkładać. Na życzenie, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku.

Multimedia

Opcjonalnie nowe A5 Coupé może być wyposażone w tzw. virtual cockpit z wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczości 1440 na 540 pixeli. Działa on w połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus, z monitorem o przekątnej 8,3 cala. Na jego powierzchni umieszczono dotykowy touchpad, który służy do wprowadzania znaków, a także przetwarza złożone ruchy palców – kierowca może w ten sposób np. powiększać i pomniejszać mapy.

Dzięki temu cała logika obsługi MMI przypomina logikę obsługi współczesnego smartfona, umożliwiając m.in. wyszukiwanie dowolnych fraz tekstu. Nowy system sterowania naturalnym głosem przetwarza też polecenia z języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Piotra.” Możliwe jest także stworzenie punktu dostępowego Internetu z użyciem sieci Wi-Fi. Pasażerowie mogą w ten sposób podłączyć do pojazdu osiem urządzeń.

A5 można też opcjonalnie wyposażyć w pakiet Connect safety & service, który obejmuje funkcje takie jak: zamykanie i otwieranie pojazdu, sprawdzenie gdzie samochód jest zaparkowany i sprawdzanie statusu auta. Obsługuje się go przez aplikację MMI connect App na smartfonach, smartwatchach lub – w połączeniu z Apple TV czwartej generacji – na telewizorach. Ponadto z pomocą funkcji Apple Car Play lub Android Auto, do systemu samochodu przenieść można środowisko własnego smartfona, wraz z wieloma popularnymi aplikacjami, na ekran w samochodzie.

Kolejny praktyczny gadżet to opcjonalny phone box, zamontowany w środkowym podłokietniku, który bezprzewodowo łączy telefon z anteną samochodową oraz bezprzewodowo ładuje go zgodnie ze standardem Qi. Natomiast wymagający fani doznań muzycznych mogą zamówić system Hi-Fi Bang & Olufsen Sound System z dźwiękiem w trybie 3D.

Równocześnie Audi czyni kolejny krok w stronę autonomicznej jazdy. W porównaniu do modelu poprzedniego prawie wszystkie systemy stworzono od nowa lub znacznie zmodernizowano. Dzięki temu active lane assist ułatwia utrzymanie samochodu na obranym pasie ruchu, a korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, odciąża go podczas wolnej jazdy w korku.

wyposażenie

W porównaniu z poprzednim modelem seryjne wyposażenie Audi A5 jest też bogatsze. Obejmuje m. in. reflektory ksenonowe ze światłami diodowymi do jazdy w dzień, diodowe światła tylne, diodowe oświetlenie wnętrza, Audi MMI Radio plus, Bluetooth i funkcję ładowania przez wejście USB, trójramienną wielofunkcyjną kierownicę, system wyboru dynamiki jazdy oraz funkcję ostrzegania i hamowania awaryjnego.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków