TOYOTA CR-H
startuje produkcja auta ze skrzyniami biegów z Wałbrzycha!

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Piotr Lisowski

18 LIS 18:55

Skrzynie biegów dla wersji z silnikami 1.2 Turbo powstają w Polsce. Od przyszłego roku fabryka w Wałbrzychu będzie też produkować zintegrowane przekładnie napędowe dla jednostek hybrydowych, które obecnie powstają w Japonii. Ceny Toyoty CR-H startują od 79 900 zł, zaś hybryda od 104 900 zł.

C-HR jest jednym z największych crossoverów – ma 4 360 mm długości, 1 795 mm szerokości i 1 555 mm wysokości (wersja Hybrid). Rozstaw osi to 2 640 mm, czyli tylko 2 cm mniej niż w rodzinnym RAV4.  Projekt wnętrza wykonany ze szczególną dbałością o kompozycję materiałów, tekstur, kolorów i ma konkurować z autami marek Premium.

Toyota C-HR dostępna jest od 79 900 zł, zaś wersja hybrydowa - od 104 900 zł. Hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym efektywniejszy i lżejszy, oferuje też większą wydajność niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu. Zużycie paliwa ma dzięki temu wynosić 3,7 l/100 km, co jest poziomem nie do pobicia w tym segmencie aut.

Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM i momencie obrotowym 185 Nm, który zadebiutował w modelu Auris. Silnik wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła.

Toyota CR-H produkowana jest w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) w miejscowości Sakarya w Turcji. C-HR jest ósmym modelem marki aktualnie produkowanym w Europie, wprowadzającym nowe podejście do segmentu crossoverów.  Nowy model jest też trzecim samochodem hybrydowym wytwarzanym w Europie, obok Toyoty Yaris Hybrid budowanej we Francji i modeli Auris oraz Auris Touring Sports produkowanych w Wielkiej Brytanii.

To także pierwszy pojazd z napędem hybrydowym produkowany w Turcji. TMMT eksportuje około 80% produkcji do krajów europejskich. Toyota C-HR będzie wytwarzana na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają modele Corolla i Verso.

W miesiącach poprzedzających uruchomienie produkcji nowego modelu, TMMT zatrudniła 2000 nowych pracowników. Dodatkowe inwestycje w fabrykę TMMT to około 350 milionów euro, co zwiększa ogólną kwotę inwestycji od otwarcia fabryki w roku 1994 do 1,7 miliarda euro.

Hybrydowy zespół napędowy z silnikiem 1.8 jest wytwarzany w fabryce silników Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) w Deeside w Północnej Walii. Inwestycje w zakład i nowe wyposażenie wyniosły 7,1 miliona funtów.

Trzecią europejską fabryką Toyoty, zaangażowaną w produkcję Toyoty C-HR, jest zakład Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu, który będzie dostarczał manualne skrzynie biegów dla wersji z silnikami 1.2 Turbo. Oprócz tego w roku 2018 TMMP rozpocznie produkcję zintegrowanych przekładni napędowych dla jednostek hybrydowych, które obecnie powstają w Japonii.

„Hybrydy określają tożsamość Toyoty. Od wprowadzenia pierwszego Priusa w roku 1997 już ponad 9,5 miliona klientów na wszystkich kontynentach przekonało się, że hybrydy są najbardziej ekonomicznymi i przyjaznymi środowisku pojazdami na rynku” – powiedział Moritaka Yoshida z Toyota Motor Corporation.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków