BMW 218i
Active Tourer

R3 / 1.5 turbo / 136 KM / 220 Nm / 6MT / 0-100 9,2 s / 205 km/h

TEST

WOJTEK OLSZEWSKI

28 LIS 17:40

Dwójka to nie tylko nieco bezpłciowy wygląd i frajda z jazdy porównywalna do funu towarzyszącego wyrywaniu zęba. Ten samochód ma swoje niewątpliwe zalety. To, czego nie można odmówić małemu bawarskiemu jajku ze śmigiełkiem na masce, to przestrzeń pasażerska. 4 osoby podróżujące na pokładzie małej dwójki nie narzekały ani na miejsce na nogi, ani nad głową.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Ale pieniądz jest pieniądz, a rodzinne, kompaktowe dziwolągi to segment zyskujący coraz większą popularność wśród młodych rodzin 2+2. Tak oto w oczach bawarskich księgowych zaświeciły się $$$ i postanowili wprowadzić konkurenta dla Mercedesa B klasy. W końcu nie oddadzą całego rynku małych crossoverów Premium swojemu rywalowi.

Kluczowe jest tu słowo Premium, bo marki z niższej półki już od dawien dawna mają w katalogach propozycje w tym segmencie np. Opel Zafira, Ford S-Max, czy hmm... Renault Scenic. Efektem pracy Niemców jest model 2 w wersjach Active Tourer i Grand Tourer (GT występuje w opcji z trzecim rzędem siedzeń), niemniej jednak dziś bohatýrem naszych światłych rozważań będzie mniejsze, duże BMW serii 2 – wersja Active Tourer w wersji luxury.

Z zewnątrz

Czy Ty też tak masz, że zostawiając samochód na parkingu oglądasz się jeszcze ten ostatni raz za swoim ukochanym autem? Ja tak właśnie mam, tyle że w moim przypadku to samochody testowe, z którymi mimo że na krótko, to w jakiś sposób się zżywam. No i spoglądam tak sobie przez ramię, nawet kiedy ręce pełne siatek z zakupami i każdy metr od samochodu do mojego bloku to wielka walka z samym sobą, bo przecież nie jestem frajer żeby iść na dwa razy. Ale do rzeczy, spoglądam i podziwiam... zwykle. Na BMW 2 Active Tourer nie spoglądałem. Trzaskałem drzwiami i zapominałem. Ten samochód nie ma tego czegoś, nie ma nic ciekawego na czy możnaby zawiesić oko. No dobra, nasz egzemplarz w luksusowym pakiecie miał bardzo ładne 17-calowe felgi, ale mimo wszystko jego stylistyka nie porywa.

Wnętrze

Środek Active Tourer’a robi zdecydowanie lepsze wrażenie, niż stylistyka nadwozia. Mimo tego, że pozostaje spójne z resztą modeli z rodziny BMW i nie da się go pomylić z inną marką, charakteryzuje się indywidualną stylistyką. Jest tu inny niż w pozostałych modelach przełącznik trybów jazdy, duży schowek nad panelem klimatyzacji i odseparowany od tunelu środkowego podłokietnik, który przypomina mi ten stosowany w MINI. Siedząc w Active Tourerze odniosłem wrażenie, że wnętrze wykonane jest z gorszej jakości materiałów, niż u droższych braci. To, czego nie można odmówić małemu bawarskiemu jajku ze śmigiełkiem na masce, to przestrzeń pasażerska. 4 osoby podróżujące na pokładzie małej dójki, nie narzekały ani na miejsce na nogi, ani nad głową. Wiadomo, to nie limuzyna ale nie było potrzeby wystawiania łokcia za okno.

Samochód rodzinny, bo za taki uważa się w Bawarii model 2 Active Tourer powinien mieć także magicznie pakowny bagażnik. Tutaj już nie jest tak kolorowo, aczkolwiek nieźle - 468 litrów, które składając kanapę można powiększyć do 1510 litrów, to przestrzeń mniejsza, ale porównywalna do B-klasy od mercedesa - 488 l. Pod podłogą dwójki znajdziecie dodatkowe przegródki na wszelakie szpargały walające się po bagażniku jeśli przegródek nie macie – bardzo fajny patent pozwalający utrzymać błysk w przestrzeni bagażowej.

Układ napędowy i wrażenia z jazdy

BMW 2 Active Tourer ma być samochodem uniwersalnym, a i dającym się łatwo ułożyć pod gusta klienta i przyszłego użytkownika. Nie mówię tu jedynie o niedorzecznie długiej (i drogiej, jak przystało na BMW) liście wyposażenia dodatkowego. Ale też o silnikach, a tych znajdziecie w dwójce sporo, bo aż 9. Również z wariantami napędu 4x4 xDrive.

W ofercie silnikowej BMW 2 AT są 4 benzyniaki, 4 diesle i jedna hybryda. Silniki wolnossące dostępne są o mocach od 102 KM w modelu o oznaczeniu 216i, po 231 KM w modelu 225i. Po środku znajdziecie 218i (136 KM) i 220i (192 KM). Ropniaki to 214d (95 KM – trzeba się nienawidzić, żeby sobie takiego sprawić), 216d (116 KM), 218d (150 KM) i 220d (190 KM). Wariant hybrydowy o oznaczeniu 225xe legitymuje się mocą 224 KM i spalaniem rzędu 2l na 100km. To oczywiście dane producenta w które ja, jako człowiek czasami myślący, nie wierzę... w 4-5 bym dał wiarę, ale tym razem nie o tym.

Nasz egzemplarz dumnie naznaczony cyferkami 218i pochwalić się mógł w zupełności wystarczającą jak na ten raczej nijaki, niż jakiś samochód mocą 136 KM i 220 Nm z pojemności 1.5 l i sprintem do setki w 9,2 s. Spalanie w mieście na granicy 8 litrów uważam za przyzwoite, jak na doładwany silnik i jak Cię mogę przyzwoite osiągi. Zawieszenie dwójki jest miękkie i poprawnie tłumi wszelkie nierówności i studzienki, ale z drugiej strony ma predyspozycje do lekkiego bujania na boki, co z resztą czyni przy większych prędkościach.

Podsumowanie

BMW 2 Active Tourer to propozycja dla młodych rodzin 2+2. Czy nie okaże się dla nich jednak nieco za mały? OK, oferuje wystarczającą przestrzeń dla pasażerów, ale przestrzeń bagażowa nie pozwoli na dalsze wyjazdy 4 osób, bez montażu pokaźnej trumny na dachu.

Dwójka to nie tylko nieco bezpłciowy wygląd i frajda z jazdy porównywalna do funu towarzyszącego wyrywaniu zęba. Ten samochód ma też swoje niewątpliwe zalety. Bogate wyposażenie, miękko zestrojone zawieszenie i lekki układ kierowniczy tworzą z BMW 2 AT zwinny i lekki w prowadzeniu samochód zwłaszcza do miasta.

Ale czy to się opłaca? Czy Active Tourer wart jest swojej ceny? No właśnie, to ten moment kiedy należy wspomnieć o kasie jaką zostawicie w salonie chcąc wyjechać z niego nową dwójką AT. Cennik otwiera 102-konny benzyniak z manualem (216i) za 108 200 zł, a zamyka 225i xDrive o mocy 231 KM za niemal 170 000 zł. O ile najmocniejsze silniki w gamie to już raczej droga inwestycja, to przyzwoicie wyposażone modele, nie grzeszące nadmiarem mocy, to jak na BMW całkiem ekonomiczna półka cenowa.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków