Piotr Lisowski

19 MAJ 17:15

Škoda Karoq

jest 104 mm krótsza od Tiguana

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

W środku prawdziwa rewolucja, przynajmniej jak na Škodę, bowiem po raz pierwszy zamiast klasycznych liczników pojawił się ekran LCD. Nowoczesny wizerunek podkreślają też przednie i tylne światła wykonane w całości w technologii LED. Karoq swoimi wymiarami przypomina innego SUV-a z koncernu, czyli Seata Ateca.

Nowy SUV od Škody mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Oznacza to, że jest całkiem sporo, bo aż o 315 mm krótszy od niedawno zaprezentowanego modelu Kodiaq. Poza tym warto wiedzieć, że rozstaw osi wynosi 2638 mm, a dla wersji z napędem na cztery koła - 2630 mm.

Bagażnik ma pojemność 521 l, która wzrasta do 1630 l po złożeniu tylnych siedzeń. W połączeniu z opcjonalnymi tylnymi siedzeniami VarioFlex, przestrzeń bagażnika jest zmienna i może pomieścić od 479 do 588 l. System składa się z trzech oddzielnych siedzeń tylnych, które można regulować w zależności od indywidualnych potrzeb, na przykład zmieniając SUV-a w Vana, o maksymalnej ładowności 1810 l.

Wnętrze ma nowo zaprojektowaną deskę rozdzielczą, podzieloną na wysoką górną i wąską dolną część. Kierowca może – po raz pierwszy w historii Škody – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej dzięki zastosowaniu cyfrowego zestawu wskaźników z personalizacją ustawień.

Gama silnikowa składa się z pięciu jednostek o mocy od 115 do 190 KM, o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów, z czego cztery są nowe. Wszystkie są turbodoładowane i mają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania.

Ponadto jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.

Škoda Karoq pojawi się na rynku w ostatnim kwartale 2017 roku. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione, ale można być pewnym że będzie ona tańsza od większego modelu - Kodiaq. A ten jest aktualnie wyceniony na 89 900 zł w podstawowej wersji z silnikiem 125 KM. Z kolei podobny wymiarowo Seat Ateca zaczyna się w cenniku od 78 400 zł za wersję 115 KM.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków