Piotr Lisowski

Taksówkarze zablokują Warszawę, a następnie inne duże miasta!

Znamy datę przejazdu gwiaździstego. Jak informuje Związek Zawodowy "Warszawski Taksówkarz" została już ustalona data pierwszego protestu. Taksówkarze wyruszą na stołeczne ulice w poniedziałek, 5 czerwca 2017 roku. Legalni przewoźnicy domagają się ujednolicenia przepisów, więc można się spodziewać dużych utrudnień w ruchu.

17 MAJ 17:50

 

Taksówkarze twierdzą, że mają dość nieuczciwej konkurencji i braku reakcji rządu na jawne łamanie prawa. Dlatego postanowili swoje niezadowolenie okazać na ulicach Warszawy. Będą protestować przeciwko firmom parającym się nielegalnym przewozem osób. Przejazd gwiaździsty polega na skoordynowanym wyjeździe samochodów z różnych miejsc i powolny przejazd do ustalonego punktu docelowego. Jak możemy przeczytać na stronie Związku Zawodowego "Warszawski Taksówkarz" protest może zostać powtórzony w przypadku braku reakcji rządu na problemy taksówkarzy. Obejmie wtedy również inne większe miasta.

Prawo stoi po stronie taksówkarzy

Taksówkarzy można nie lubić, jednak aktualnie obowiązujące przepisy przyznają im rację. Świadczą o tym skazujące wyroki sądowe wydane na kierowców Ubera oraz surowe kary (10 000 złotych) wymierzane nielegalnym przewoźnikom przez Inspekcję Transportu Drogowego. Tylko w Łodzi w ostatnim roku dokonano zatrzymań 75 kierowców przewozu osób, w wyniku kontroli ITD nałożyła kary na łączną kwotę 210 tys. złotych. Podobne zatrzymania mają miejsce w innych większych miastach.

Chcą ujednolicenia przepisów i uczciwej konkurencji

Taksówkarze, aby wykonywać swój zawód muszą posiadać licencję, zdać egzamin w urzędzie miasta, wykonać badania lekarskie, płacić podatki, ZUS i droższe ubezpieczenie OC. Mają również obowiązek posiadania kasy fiskalnej i wbitej w dowód rejestracyjny pieczątki świadczącej o tym, że pojazd jest lub był użytkowany do zarobkowego przewozu osób. Taka urzędowa adnotacja znacznie obniża wartość pojazdu przy sprzedaży. Taksówkarze chcą aby wszyscy świadczyli usługi na tych samych zasadach.

Dlaczego kierowcy Ubera i innych firm przewozowych łamią prawo?

W samej Warszawie skala procederu nielegalnego przewozu osób jest ogromna. Na terenie miasta działa kilkanaście firm przewozowych, co przekłada sie na kilka tysięcy pojazdów codziennie podróżujących z pasażerami po stolicy. Przewoźnicy nie posiadają stosownego zezwolenia, nie ponoszą kosztów związanych ze działalnością przewozową, nie maja również kas fiskalnych i wymaganych badań. Często nie płacą również podatków oraz składek na ZUS, przez co mogą być tańsi od zwykłych taksówek.

ŹRÓDŁA:

fb.com/ZwiazekZawodowyWarszawskiTaksowkarz (Związek Zawodowy "Warszawski Taksówkarz")

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków