PAWEŁ BIJATA

Trujący jak silnik Diesla. Szokujące wyniki nowych badań

Dr Daven Henze z Uniwersytetu Colorado alarmuje, iż czujniki Volkswagena to tylko wierzchołek góry lodowej. Jego zdaniem wykonano o wiele więcej aby oszukać urządzenia pomiarowe. W zamian otrzymujemy mocno zaniżone wyniki z testów laboratoryjnych, a w rzeczywistości z powodu zanieczyszczeń przedwcześnie umiera 38 tys. osób rocznie!

17 MAJ 16:10

 

Dotychczas dane dotyczące spalin z silników Diesla otrzymywaliśmy od producentów pojazdów, wyniki te pochodziły z koncernowych laboratoriów i już wiemy, że były mocno zaniżone. Międzynarodowa Rada ds. Czystego Transportu twierdzi, że silniki z napędem Diesla trują nas jeszcze bardziej niż do tej pory przypuszczaliśmy. To efekt zakrojonych na szeroką skalę badań, do których zaproszono naukowców z Uniwersytetu York, Uniwersytetu Colorado i Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemowej. Badacze dowiedli, że w rzeczywistych warunkach drogowych pojazdy z napędem diesla okazują się bardziej śmiercionośne niż w warunkach laboratoryjnych.

Rzeczywista emisja

Naukowcy współpracujący z Międzynarodową Radą ds. Czystego Transportu wzięli pod lupę samochody z 11 największych koncernów motoryzacyjnych, które sprzedają 80% nowych diesli. Wynik okazał sie mało optymistyczny, bo pojazdy w rzeczywistych warunkach wyemitowały łącznie 13,2 mln ton tlenków azotu. Wyniki testów laboratoryjnych podawały 8,6 mln ton, czyli o 4,6 mln mniej. Taka nadwyżka może przyczyniać się do przedwczesnej śmierci 38 tys. osób rocznie.

Kto truje

Josh Miller z ICCT, jeden z autorów badania mówi, że najwięcej trują ciężkie pojazdy o dużej ładowności, czyli samochody ciężarowe, autobusy. Odpowiadają one za 76% nadwyżki szkodliwego NOx. Podkreśla również, że najwięcej spalin emituje Brazylia, Chiny, Unia Europejska, Indie i Stany Zjednoczone. Jeżeli chodzi natomiast o lżejsze pojazdy, takie jak samochody osobowe, vany i samochody dostawcze, to Unia Europejska odpowiada z prawie 70% dodatkowej emisji tlenku azotu z diesli.

Autorzy badania szacują, że w 2040 roku tlenek azotu pochodzący z silników Diesla będzie przyczyniać się do przedwczesnej śmierci 183,6 tys. osób. Naukowcy sugerują przeprowadzanie dokładniejszych badań emisji NOx, zarówno w fazie produkcji pojazdów, jak i podczas ich użytkowania, uwzględniające prawdziwe prędkości osiągane przez auta, różne style prowadzenia samochodu oraz zmienne temperatury powietrza.

ŹRÓDŁA:

colorado.edu (Diesels pollute more than tests detect; excess emissions kill 38,000 yearly)

theicct.org (New study quantifies global health, environmental impacts of excess nitrogen oxide emissions from diesel vehicles)

nature.com (Impacts and mitigation of excess diesel-related NOx

emissions in 11 major vehicle markets - PDF)

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków