Nowe BMW
serii 5 G30

TEST

PIOTR LISOWSKI

15 PAŹ 12:20

Samochód może na życzenie kierowcy przejąć dodawanie gazu, hamowanie i kierowanie, co działa do prędkości 210 km/h. Natomiast funkcja Remote 3D View pokazuje kierowcy na smartfonie trójwymiarowy obraz otoczenia pojazdu, dając mu kontrolę nad nim również na odległość.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

SKLEP

Jak donosi producent realizacja koncepcji EfficientLightweight z jeszcze większym zastosowaniem aluminium i wysokowytrzymałych stali pozwoliła zmniejszyć masę pojazdu nawet o 100 kg w stosunku do poprzedniego modelu. Rekordem w klasie jest też współczynnik oporu powietrza karoserii limuzyny BMW serii 5 o długości 4935 mm, który wynosi 0,22.

Samochód wyposażony jest standardowo w kamerę stereoskopową, która w połączeniu z opcjonalnymi czujnikami radarowymi i ultradźwiękowymi nadzoruje otoczenie pojazdu. W najwyższej opcji funkcje nawigacji, telefonu, rozrywki i pojazdu wyświetlane są na ekranie o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 10,25’’. Obsługa odbywa się zależnie od preferencji kierowcy za pośrednictwem kontrolera iDrive, poleceń głosowych, gestów lub dotykania przycisków na ekranie. Do tego funkcja Remote 3D View pokazuje kierowcy na smartfonie trójwymiarowy obraz otoczenia pojazdu, dając mu kontrolę nad nim również na odległość.

Nowością jest m.in. asystent toru jazdy, który nadzoruje pasy ruchu oraz sytuację obok pojazdu i poprzez korekty toru jazdy aktywnie pomaga kierowcy uniknąć grożącej kolizji. Rozszerzone funkcje oferowanego opcjonalnie aktywnego regulatora prędkości obejmują przejmowanie ograniczeń prędkości, przy czym kierowca może wprowadzić korektę +/- 15 km/h. W zakresie prędkości od 0 do 210 km/h samochód może na życzenie kierowcy przejąć dodawanie gazu, hamowanie i kierowanie. Inteligentna funkcja Auto Start/Stop działa teraz zależnie od trasy i ruchu na drodze, gwarantując jeszcze większy komfort jazdy.

Fotele z funkcją masażu zapewniają maksymalny komfort jazdy, podobnie jak sterowanie fotelem za pomocą czujników dotykowych, czy czterostrefowa klimatyzacja z jonizacją i delikatnym perfumowaniem powietrza. Ponadto specjalna izolacja silnika (SYNTAK), akustyczna przednia szyba i akustyczna podsufitka odczuwalnie zmniejszają poziom hałasu wewnątrz auta.

Wszystkie reflektory serii 5 wykonane są standardowo w technologii diodowej. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne ze zmiennym rozkładem światła i nieoślepiającym asystentem świateł drogowych o zasięgu do 500 m. BMW chwali się też współpracą z Microsoftem. Usługa Exchange umożliwi użytkownikom Microsoft Office 365 synchronizację poczty elektronicznej, kalendarzy i kontaktów oraz ich edycję w pojeździe.

Benzyna

Nowy czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2 l w BMW 530i oferuje 252 KM i 350 Nm. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to wg producenta 5,4 litra/100 km. BMW 530i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3 l w nowym BMW 540i, oferuje 340 KM i 450 Nm. Mimo większej mocy i dynamiki jazdy średnie zużycie paliwa wg producenta wynosi tylko 6,5 l/100 km. W połączeniu z napędem xDrive BMW 540i przyspiesza do setki w 4,8 s.

Diesel

BMW 520d z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 190 KM i  400 Nm. Jego zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100 km w wersji ze skrzynią manualną oraz 4,0 l/100 kmz 8 stopniową skrzynią Steptronic. Limuzyna przyspiesza do setki w 7,6 s (Steptronic). Prędkość maksymalna - 237 km/h.

Lepszą dynamiką może pochwalić się również nowe BMW 530d. Aż 265 KM i 620 Nm tej sześciocylindrowej jednostki rzędowej znacznie przewyższają poprzedni model. Mimo to średnie zużycie paliwa w BMW 530d wynosi wg producenta 4,5 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW 530d zaledwie 5,7 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

M550i

Krótko po premierze BMW uzupełni ofertę m.in. o BMW M550i xDrive z silnikiem V8 o mocy 462 KM i momencie 650 Nm oferującym zużycie paliwa w cyklu mieszanym 8,9 l/100 km. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M550i xDrive tylko 4,0 s.