GT-R NISMO

już w Polsce za 775 000 zł

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

TEST

Piotr Lisowski

19 PAŹ 14:10

3.8 V6, 2 turbiny, 600 KM mocy, napęd przekazywany na wszystkie koła. Dzięki karbonowym elementom NISMO jest również lżejszy od standardowej wersji. Zmienił się też przód pojazdu. Głównie po to, by wlot dostarczał więcej powietrza do silnika.

Silnik i skrzynia

Nissan GT-R we flagowej wersji NISMO jest już dostępny w sprzedaży na polskim rynku. Pod jego maską pracuje jednostka V6 o pojemności 3.8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, generująca moc 600 KM. To 30 KM więcej, niż w jakiejkolwiek innej wersji tego modelu.

Silnik jest wyposażony w dwie turbosprężarki o dużej przepustowości i średnicy. Są takie same, jak te w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3. Moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła przez 6-biegową, 2-sprzęgłową przekładnię sterowaną łopatkami przy kierownicy.

Aerodynamika

Kształt nadwozia został starannie przeprojektowany pod kątem poprawy przepływu powietrza wokół samochodu i wytworzenia znacznej siły dociskającej, a jednocześnie skierowania strumienia powietrza wokół nadkoli w sposób poprawiający charakterystykę aerodynamiczną pojazdu. Dzięki temu w GT-R NISMO uzyskano większą całkowitą siłę dociskającą niż w jakimkolwiek innym seryjnie produkowanym dotychczas Nissanie, co przekłada się na jego wyjątkową stabilność przy dużych prędkościach.

Stylistyka

Podobnie jak standardowy GT-R, również NISMO otrzymał odświeżoną stylistykę przodu, którą podkreśla nowy zderzak. Jednak tylko w tej wersji jest on wykonany w całości z włókna węglowego w celu zmniejszenia masy. Aby usprawnić chłodzenie wyjątkowo mocnego silnika, ciemną chromowaną kratę wlotu powietrza z motywem litery V powiększono w sposób umożliwiający przepływ większej ilości powietrza.

Nadwozie

Poprawa parametrów napędu na wszystkie koła w GT‑R NISMO to częściowo zasługa znacznie sztywniejszej konstrukcji nadwozia. Dzięki niej konstruktorzy tego modelu mogli precyzyjniej dopracować amortyzatory, sprężyny i stabilizatory. Potwierdzają to krótsze czasy pokonywania slalomu i zakrętów – w obydwu przypadkach wynik względem poprzedniej wersji został poprawiony o prawie 2%.

Bardziej luksusowe i wyrafinowane jest też wnętrze, co szczególnie widać w wersji NISMO. Zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, kierownicę i środkowy podłokietnik pokryto wysokiej jakości Alcantarą. Są również kubełkowe fotele Recaro z włókna węglowego, pokryte skórzaną tapicerką ze wstawkami z czerwonej Alcantary. Nissan GT-R NISMO kosztuje w Polsce 775 000 zł.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków