autonomiczne samochody Uber w san fancisco

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

Piotr Lisowski

2 STY 10:35

Większość trasy wyznaczonej przez klienta jest pokonywana w trybie autonomicznym. Za kierownicą siedzi jednak technik, który ma do dyspozycji wielki czerwony przycisk. Są to dodatkowe testy, które mają sprawić by kierowcy nie byli niezbędni do prowadzenia samochodu już w ciągu najbliższych lat.

Uber uruchamia pilotażowy program w San Fancisco wykorzystując do tego celu specjalnie przystosowane Volvo XC90. Charakterystycznym elementem pojazdu jest zamontowany na dachu moduł kontrolny. Samochody bazują na modularnej platformie SPA (Scalable Product Architecture). Jest ona wykorzystywana przez Volvo do budowy najwyższej serii modelowej 90.

W sierpniu tego roku obie firmy podpisały umowę o współpracy dotyczącej samochodów autonomicznych, zaś takie auta, zbudowane na bazie XC90, były już wcześniej testowane w Pitsburgu w stanie Pensylwania. Współpraca z Uber jest częścią programu Volvo nad rozwojem technologii samochodów autonomicznych.

Samochody te będą podróżowały w pełni autonomicznie po ulicach San Francisco, jednak w kabinie ma znajdować się technik, który będzie nadzorował zachowanie pojazdu. Docelowo samochody mają być całkowicie autonomiczne tzn. bez kierowcy. Volvo Cars i Uber współdzielą koszty projektu opiewającego na 300 milionów dolarów.

Częścią strategii Volvo jest również współpraca z firmą Autoliv, specjalistami w dziedzinie systemów bezpieczeństwa. Obie firmy połączyły swoje siły powołując do życia nową spółkę. Na początku 2017 roku pracę w niej rozpocznie około 200 osób, następnie ta liczba zostanie zwiększona do 600 osób i będzie się zajmowała oprogramowaniem do systemów jazdy autonomicznej.

Volvo podkreśla  że pierwszy raz producent samochodów segmentu premium połączył siły z dostawcą, aby stworzyć i rozwijać systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy oraz systemy jazdy w pełni autonomicznej.

W styczniu 2017 rozpocznie się też projekt Drive Me, który będzie największym na świecie testem autonomicznych samochodów. Sto pojazdów przekazanych do użytkowników testowanych będzie w normalnym ruchu drogowym w Geteborgu w Szwecji. Ich doświadczenia będą wykorzystane przy rozwoju i udoskonalaniu technologii. Jeden z konkurentów Volvo w kategorii aut autonomicznych, Tesla Motors, przewiduje że tego typu auta będą gotowe już pod koniec tego roku.

NASZA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAMY Z USŁUG ADOBE TYPEKIT, GOOGLE ANALYTICS, DISQUS ORAZ FACEBOOK.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków